SH-1 ၁၅၅ မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
SH-1 ၁၅၅ မမ self-propelled ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ကုိတရုပ္နိုင္ငံရိွ Norinco (China North Industries Corporation) လက္နက္ကုမၸဏီမွဒီဇိုင္းဆြဲျပီး၂၀၀၂ ခုနွစ္မွစတင္ကာထုတ္လုပ္ခ့ဲကာ ၂၀၀၇ ခုနွစ္တြင္အေျမာက္နွင့္အခ်က္အလက္မ်ားကိုထုတ္ေဖာ္ျပသခ့ဲသည္။ Norinco ကုမၸဏီမွထုတ္လုပ္ထားေသာ SH-1 အေျမာက္စနစ္သည္ျပည္ပလက္နက္ေစ်းကြက္ကိုရည္ရြယ္၍ထုတ္လုပ္ထားေသာ ၁၅၅ မီလီမီတာယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္လဲ ျဖစ္သည္။ SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္တြင္ Wanshan Special Vehicle ကုမၸဏီထုတ္ WS5252 ၆x၆ လမ္းျကမ္းေမာင္းယာဥ္ကိုအေျခခံ၍တည္ေဆာက္ထားျပီးသံခ်ပ္ကာယာဥ္ေမာင္းခန္းပါရွိကာယာဥ္ေမာင္းခန္းအမိုးေပၚတြင္ QJC 88 ၁၂.၇x ၁၀၈ မမ ေလယာဥ္ပစ္စက္ေသနတ္ျကီးကိုတပ္ဆင္ထားသည္။
SH-1 အေျမာက္စနစ္၏ပင္မလက္နက္မွာ ၁၅၅ မီလီမီတာ(၅၂ကယ္လီဗာ) L52 ေဟာင္ဝစ္ဇၨာအေျမာက္ျဖစ္ျပီးေနတိုးစံျပဳ ထုတ္လုပ္ထားတ့ဲမည္သည့္ ၁၅၅ မမ အေျမာက္က်ည္နွင့္မဆိုပစ္ခတ္နိုင္ကာ Norinco ကုမၸဏီထုတ္ ၁၅၅ မမ က်ည္မ်ားနွင့္လဲေကာင္းစြာအသံုးျပဳပစ္ခတ္နိုင္သည္။ SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ကို rocket-assisted ပါရိွသည့္ V-LAP projectiles က်ည္ျဖင့္ပစ္ခတ္ပါကအေဝးဆံုး ၅၃ ကီလိုမီတာ (၃၃ မိုင္) အကြာအေဝးအထိပစ္ခတ္ႏိုင္ျပီး NORINCO ကုမၸဏီမွတီထြင္ထုတ္လုပ္ေသာ ၁၅၅ မီလီမီတာ Semi-active Laser-guided က်ည္မ်ားလဲထည့္သြင္းပစ္ခတ္ႏိုင္သည္။ SH-1 အေျမာက္ယာဥ္ေပၚတြင္ ၁၅၅ မမ က်ည္သယ္ေဆာင္နိုင္သည့္ပမာဏမွာ ၂၅ ေတာင့္ျဖစ္ျပီးက်ည္ထားသိုသည့္အခန္းကို ပံုစံ ၇ မ်ိဳးျဖင့္ထုတ္လုပ္ထားသည္။ SH-01 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္တြင္လမ္းၫႊန္စနစ္၊တည္ေနရာျပစနစ္၊ခ်ိန္ရြယ္မႈစနစ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈစနစ္မ်ားတပ္ဆင္ထားၿပီး ႀကံ႕ခိုင္ ထိန္းသိမ္းရန္ႏွင့္အဆင့္ ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ ထူးထူးျခားျခားပံုစံထုတ္လုပ္ထားသည္။ SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္တြင္ကြန္ပ်ဴတာ အသံုးျပဳထားေသာပစ္ခတ္ထိန္းခ်ဳပ္မႉစနစ္ကိုလည္းတပ္ဆင္ထားၿပီး၄င္းစနစ္မွ Muzzle Velocity Sensor သည္ အခ်က္အလက္ကိုပစ္ခတ္မႉထိန္းသိမ္းေရး ကြန္ပ်ဴတာသို႔တိုက္႐ိုက္ေပးပို႔ေပးသည္။ SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ေပၚတြင္တပ္ဆင္ထားေသာဆက္သြယ္ေရးစနစ္မွာသတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကိုအေျမာက္တပ္ခြဲ (သို႔မဟုတ္) တပ္ရင္း၏ C4ISR ကြန္ယက္ အတြင္းသို႔တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္၍ေပးပို ့ႏိုင္သည္။
SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ယာဥ္တြင္ ဒီဇယ္ဆီသံုးအင္ဂ်င္ကိုအသံုးျပဳထားျပီး
၁ နာရီလ်ွင္အျမန္ဆံုး ၉ဝ ကီလိုမီတာအထိေမာင္းႏွင္ႏိုင္ကာ ကီလိုမီတာ ၆၀၀ အကြာအေဝးအထိစစ္ဆင္နိုင္သည္။ SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္၏တိုက္ပြဲဝင္အေလးခ်ိန္မွာ ၂၂ တန္ရိွျပီးတပ္ဖြဲ ့ဝင္ ၅ ဦးမွအေျမာက္စနစ္အားထိန္းခ်ဳပ္ပစ္ခတ္ရသည္။ SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္၏ protection အပိုင္းမွာ အေျမာက္က်ည္ေပါက္ကြဲ၍ထြက္လာတ့ဲအစအနမ်ားနွင့္လက္နက္ငယ္က်ည္ (၇.၆၂ မမ က်ည္အထိ) ဒဏ္မွခံနိုင္ရည္ရိွသည္ဟုသိရိွရသည္။
SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ တပ္ရင္းတစ္ခုဖြဲ ့စည္းပံုမွာ
SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ ၂၄ စင္း၊အေျမာက္တပ္ခြဲအမိန့္ေပးယာဥ္ ၄ စီး၊အေျမာက္တပ္ရင္းအမိန့္ေပးယာဥ္ ၁ စီး၊မိုးေလဝသေစာင့္ျကည့္တိုင္းတာတ့ဲ JY-30 C-band ေရဒါ ၁ ခု၊ ၆x၆ ဘီးယက္ကင္းေထာက္ယာဥ္ ၄ စီးနွင့္ပစ္မွတ္တည္ေနရာျပ SLC-2 ေရဒါ ၁ ခုပါဝင္သည္။
SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္မွာ
ေခတ္မွီျခင္း၊ျကီးမားသည့္ပစ္ခတ္ႏႈန္းကိုေပးနိုင္ျခင္း၊လ်ွင္ျမန္စြာလႈပ္ရွားနိုင္စြမ္းရိွျခင္း၊အေျမာက္ယာဥ္စနစ္မွာအဆင့္ျမင့္ျခင္း၊အရန္သင့္အသံုးျပဳနိုင္တ့ဲဒီဇိုင္းျဖစ္ျခင္း၊ေစ်းႏႈန္းအသင့္အတင့္ရိွျခင္းစသည့္အားသာခ်က္မ်ားစြာရိွျပီးပါကစၥတန္နိုင္ငံ(ခန့္မွန္းေျခအစီး ၉၀) ႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံတို့တြင္အသံုးျပဳလ်ွက္ရိွသည္။
(ဓါတ္ပံု- (၆၉)ႏွစ္ေျမာက္တပ္မေတာ္ေန ့စစ္ေရးျပအခန္းအနားတြင္ေတြ ့ရသည့္ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သံုး SH-1 ၁၅၅ မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ယာဥ္မ်ား။)
#TheArmedForcesoftheWorld
No comments:
Post a Comment