14 July 2015

T-14 Armata ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္ကား

T-14 Armata ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္ကား

၂၀၁၁ခုႏွစ္မွစတင္၍ရုရွားႏိုင္ငံက"Armata"အမည္ရွိေနာက္ဆံုးေပၚပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္ကားကိုလ်ိွဳဝွက္စြာစတင္ထုတ္္လုပ္ခ့ဲသည္။ ယခင္က ရည္ရြယ္ထားသည့္ T-95 တင့္ကား ထုတ္လုပ္မည့္ အစီအစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္၍ "Armata"တင့္ကား အားစတင္ထုတ္လုပ္ခ့ဲျခင္းလဲျဖစ္သည္။၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေအာင္ပြဲခံေန ့(Victory Day) စစ္ေရးျပအခမ္းအနားတြင္ ေနာက္ဆံုးေပၚ"Armata"တင့္ကားအားကမၻာကိုထုတ္ေဖာ္ျပသခ့ဲျပီး ၎တင့္ကား (၃၂) စီးကို မႀကာခင္ ရုရွားစစ္တပ္သို ့ စတင္လြဲအပ္ေပးသြားမည္ဟုသိရသည္။ ယေန ့လက္ရွိ ရုရွားစစ္တပ္တြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ T-90,T-80 ႏွင့္ T-72 တင့္ေနရာမ်ားတြင္လဲ Armata တင့္မ်ားကို အနာဂါတ္တြင္ အစားထိုးအသံုးျပဳသြားရန္ရည္ရြယ္ထားေႀကာင္းသိရသည္။

Armata တင့္သည္ T-90 မ်ိဳးဆက္ရဲ့ေနာက္ဆံုးထုတ္ T-90MS တင့္အားအေျခခံ၍ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေႀကာင္းႏွင့့္္ပယ္ဖ်က္ခ့ဲသည့္ T-95 တင့္ႏွင့္အနည္းငယ္တူညီႏိုင္ေႀကာင္းခန္ ့မွန္းရသည္။
သတင္းေပါက္ႀကားမႈမရွိေစပဲလ်ိွဳဝွက္စြာ ထုတ္လုပ္လ်ွက္ရွိသည့္ Armata တင့္တြင္မ်ိဳးဆက္သစ္ "Malakhit" တန္ျပန္ေပါက္ကြဲအားသံုးက်ည္ကာမ်ားတပ္ဆင္ထားမည္ျဖစ္ျပီး Afganit active protection စနစ္အသစ္မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။ T-90 တင့္ေတြမွာတပ္ဆင္ထားသည့္ 2A46M အေျမာက္ထက္ပို၍အဆင့္ျမင့္သည့္ 2A82 125mm ေျပာင္းေခ်ာအေျမာက္ကို Armata တင့္တြင္ တပ္ဆင္ထားျပီးအေျမာက္ဆံုလည္မွာလူျဖင့္ထိန္းခ်ဳပ္ရန္မလိုသည့္ unmanned turret ျဖစ္သည္။ unmanned turret ေပၚတြင္တပ္ဆင္ထားသည့္ 2A82 ၁၂၅ မမ အေျမာက္တြင္ အလိုအေလ်ာက္က်ည္ထိုးစနစ္ကိုအသံုးျပဳထားျပီးပ့ဲထိန္းတင့္ဖ်က္က်ည္မ်ားကိုလဲအေျမာက္ထဲတြင္ထည့္သြင္းပစ္ခတ္ႏိုင္သည္။ တင့္ထဲတြင္ပဲ့ထိန္းတင့္ဖ်က္ missile အပါအဝင္ ၁၂၅ မမ က်ည္ (၄၅)ေတာင့္ထားသိုရင္ႏိုင္ရန္က်ည္သိုေလွာင္ခန္းပါရွိသည္။ ၎ပ့ဲထိန္းတင့္ဖ်က္က်ည္မ်ားမွာအနိမ့္ပ်ံရဟတ္ယာဥ္မ်ားကိုပင္ပစ္ခတ္ႏိုင္စြမ္းရွိျပီး ၅ ကီလိုမီတာမွ ၁၂ ကီလိုမီတာ အထိ ပစ္ခတ္ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ တင့္ထဲတြင္တပ္ဆင္ထားသည့္ Automatic fire control system, Fire detection and suppression system ႏွင့္ Battlefield Management System စနစ္မ်ားမွာမ်ိဳးဆက္သစ္စနစ္အသစ္္မ်ားျဖစ္သည္။ တင့္ေပၚတြင္အရန္လက္နက္အျဖစ္ remote control ျဖင့္ပစ္ခတ္ရသည့္ ၇.၆၂ မမ စက္ေသနတ္ကို turret ပၚတြင္ တပ္ဆင္ထားသည္။

Armata တင့္တြင္ crew သံုးဦးသာ ပါဝင္ျပီး တင့္တပ္ဖြဲ ့သားမ်ားအတြက္အေကာင္းဆံုးအကာအကြယ္ေပးႏိုင္သည့္သံခ်ပ္ကာအခန္းမ်ားတပ္ဆင္ထားသည္။က်ည္ထိုးအခန္းႏွင့္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္သိုေလွာင္အခန္းမ်ားႏွင့္လဲသီးသန့္ခြဲျခားထားသည္။ Armata တင့္တြင္ျမင္ေကာင္းေရ ၁,၂၀၀ အားရွိ A-82-2 တာဘိုဒီဇယ္အင္ဂ်င္တပ္ဆင္ထားျပီး၄င္းအင္းဂ်င္မွာရုရွားထုတ္တင့္အင္ဂ်င္မ်ားထဲတြင္ပိုမိုေကာင္းမြန္တ့ဲမ်ိဳးဆက္သစ္အင္ဂ်င္တစ္မ်ိဳးလဲျဖစ္ျပီး တစ္နာရီလ်ွင္ ကီလိုမီတာ ၉၀ အထိေမာင္းႏွင္ႏိုင္ ကာ ကီလိုမီတာ ၅၀၀ စစ္ဆင္ႏိုင္သည္။ တင့္တစ္စီးလံုး၏ အေလးခ်ိန္မွာ ၄၈ တန္ခန္ ့ရွိသည္။

ရုရွားစစ္တပ္တစ္ခုလံုးအတြက္အနာဂါတ္တြင္ထုတ္လုပ္မည့္္သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားျဖစ္ေသာ Self-propelled ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္မ်ား သံခ်ပ္ကာတိုက္ယာဥ္မ်ား စစ္အင္ဂ်င္နီယာသံုးဆယ္တင္ေရး "recovery" ယာဥ္မ်ား ေလေႀကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးစနစ္သံုးယာဥ္မ်ား ေထာက္ပို ့ယာဥ္မ်ားႏွင့္အျခာသံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားကို Armata တင့္တြင္အသံုးျပဳထားသည့္ platform ကိုအသံုးျပဳႀကေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိတြင္ Armata တင့္ platform ကိုအေျခခံ၍ထုတ္လုပ္ထားသည့္ အျခားမ်ိဳးကြဲယာဥ္ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာသံခ်ပ္ကာဆယ္တင္ေရးယာဥ္ႏွင့္အႀကီးစားတိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္မ်ားကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ေရွးေျပးအဆင့္ (Prototype) စတင္ထုတ္လုပ္ခ့ဲျပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ Victory Day စစ္ေရးျပအခမ္းအနားတြင္ တိုက္ယာဥ္မ်ား ပါဝင္ျပသလာသည္ကိုေတြ ့ရသည္။

Si Thu
13rd July, 2015

No comments:

Post a Comment

PLAAF's Anti-Cruise Missile point defense in action

A vehicle-mounted chaff and decoy launching system fires smoke projectiles to cover a fighter jet during a training exercise on May 12, 201...