ဗီယက္နမ္ေရတပ္အတြက္တည္ေဆာက္ထားသည့္ Varshavyanka အတန္းအစား HQ-185 "Da Nang" အမည္ရိွစတုတၳေျမာက္ေရငုတ္သေဘၤာကို ျကသာပေတးေန ့(ျသဂုတ္လ ၂၁ ရက္) က "Baltic Sea" တြင္စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ခုတ္ေမာင္းေနပံု။ (ဓါတ္ပံု)
ဗီယက္နမ္ေရတပ္အတြက္တည္ေဆာက္ေပးထားသည့္ Diesel-electric စြမ္းအင္သံုး Varshavyanka class (Project 636.1) ေရငုတ္သေဘၤာမွာ Kilo-class ေရငုတ္သေဘၤာကိုပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္အဆင့္ျမင့္တင္ျပဳလုပ္ထားျပီးေခတ္မီွကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာမ်ားေပါင္းစပ္ထားတ့ဲေခတ္မီွေရငုတ္သေဘၤာျဖစ္သည္။ Varshavyanka class ေရငုတ္သေဘၤာ၏ဒီဇိုင္းမွာရန္သူ့ေရငုတ္သေဘၤာမ်ားစစ္သေဘၤာမ်ားႏွင့္ကမ္းေျခရိွပစ္မွတ္မ်ားကိုပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ေအာင္ဒီဇိုင္းဆြဲတည္ေဆာက္ထားျပီးသီးျခားတစ္စင္းထဲေသာ္လည္ေကာင္းစစ္ေရယာဥ္အုပ္စုဖြဲ ့၍ေသာ္လည္ေကာင္း Long Range စစ္ဆင္ႏိုင္သည့္ေရငုတ္သေဘၤာအမ်ိဳးအစားလဲျဖစ္သည္။ ထို့အျပင္ Varshavyanka class ေရငုတ္သေဘၤာမွာ ဆူညံမႈနည္းျပီးေရငုတ္သေဘၤာတိုက္ဖ်က္ေရးစနစ္မ်ားမမိႏို္င္တ့ဲအကြာအေဝးမွရန္သူကိုဦးစြာတိုက္ခိုက္နိုင္စြမ္းရိွသည္။
Varshavyanka class ေရငုတ္သေဘၤာ၏အလ်ားမွာ မီတာ ၇၀ ေက်ာ္ရိွျပီးအေလးခ်ိန္တန္ခ်ိန္ ၃,၁၀၀ ေက်ာ္ရိွသည္။ေရငုတ္သေဘၤာတြင္အရာရိွႏွင့္ေရတပ္သား (၅၂)ဦးအထိလိုက္ပါနိုင္ျပီးအကြာအေဝး ၁၂,၀၇၀ ကီလိုမီတာ (မိုင္ ၇,၅၀၀) စစ္ဆင္ႏိုင္စြမ္းရိွသည္။ Diesel-electric စြမ္းအင္အသံုးျပဳထားသည့္ Varshavyanka အတန္းအစားေရငုတ္သေဘၤာမွာ တစ္နာရီလ်ွင္ေရမိုင္ ၂၀ မွ ၂၅ မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ခုတ္ေမာင္းနိုင္ျပီးေရေအာက္မီတာ ၂၅၀ မွ မီတာ ၃၀၀ အနက္ထိငုပ္လွ်ဳိးႏုိင္စြမ္းရိွသည္။ Varshavyanka class ေရငုတ္သေဘၤာတြင္လက္နက္အျဖစ္ေတာ္ပီဒိုႏွင့္မိုင္းမ်ားတပ္ဆင္ထားျပီး ၅၃၃ မီလီမီတာ Torpedo tube (၆) ခုတပ္ဆင္ထားကာေတာ္ပီဒိုမ်ား၊ Club-S (3M-54E) ခရုဇ္ဒံုးက်ည္မ်ားထည့္သြင္းပစ္ခတ္ႏိုင္သည္။ (ေလေျကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးအတြက္လက္နက္စနစ္တပ္ဆင္ထားျခင္းရိွ/မရိွ မသိရ)။ ေရငုတ္သေဘၤာတြင္တပ္ဆင္ထားသည့္ Club-S (3M-54E) ခရုဇ္ဒံုးက်ည္မွာပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ရိွ ပစ္မွတ္မ်ားႏွင့္ကမ္းေျခရိွမည္သည့္ပစ္မွတ္ကိုမဆို၂၇၅ ကီလိုမီတာအကြာအေဝးမွ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ႏိုင္စြမ္းရိွသည္။ေရငုတ္သေဘၤာတြင္ေတာ္ပီဒိုႏွင့္ခရုဇ္ဒံုးက်ည္ (၁၆) စင္းႏွင့္မုိင္း (၂၄) လံုးခန္ ့တပ္ဆင္ထားသည္။
႐ုရွားႏုိင္ငံႏွင့္ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံတို့အျကား ၂၀၀၉ခုႏွစ္ကခ်ဳပ္ဆိုထားခ့ဲေသာစာခ်ဳပ္အရ Varshavyanka class ေရငုတ္သေဘၤာ (၆) စင္းအား ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အကုန္တြင္အၿပီးတည္ေဆာက္ေပး၍လြဲအပ္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။
(Photo: ITAR-TASS)
No comments:
Post a Comment